Bestuur

Het bestuur van de stichting bestaat uit:
 
Ben Huisman
voorzitter
(bhuisman@autorensportvrienden.nl)
Ben Huisman (23 juli 1936) is het prototype van de autosporter uit de jaren zestig. Indrukwekkende gestalte met snor en, later, baard. Perfect van de tongriem gesneden als rijder, organisator, official en levensgenieter. Als wedstrijdleider op Zandvoort genoot hij ontzag bij de deelnemers, of ze nu veel ervaring hadden dan wel behoorden tot de enthousiaste beginnelingen. Hij sprak hun taal want Ben was zelf gedurende vele jaren actief op de racepiste. Onder meer reed Ben voor het Stichts Racing Team met een verscheidenheid aan toerwagens. Na het neerleggen van zijn functie als wedstrijdleider van de Grote Prijs van Nederland formule 1 in 1973, genoot hij na enkele jaren weer van zijn sport en reed met veel plezier in races voor historische automobielen, zoals de opvallende Lola T70 en de Lister-Jaguar.    

 

Johan Beerepoot,
plaatsvervangend voorzitter, tevens tweede secretaris
(jbeerepoot@autorensportvrienden.nl)
Voormalig directeur van de CENAV (Circuit Exploitatie Nederlandse Autorensport Vereniging). Johan Beerepoot (11 maart 1939) werd op 1 januari 1970 NAV secretaris, was van 1970-1975 secretaris van het Europees Kampioenschap Toerwagens. Hij was afgevaardigde bij de internationale organisatie van permanente circuits (AICP). Samen met Ben Huisman nam hij het initiatief voor de ingrijpende renovatie van het Zandvoortse circuit (1972-1973). In combinatie met de Historische Auto Ren Club organiseerde hij races voor historische raceauto’s op Zandvoort. Ook richtte hij de CENAV-rensportschool op en zorgde voor de wederopstanding van het Racing Team Holland in 1978. In oktober 1981 stelde Beerepoot zijn functies in de autosport ter beschikking.

 

Gerard Pos,
eerste secretaris
(gjpos@autorensportvrienden.nl)
Gerard Pos (3 juni 1945) is vanaf de Grand Prix van 1965 in de Zandvoortse race-organisatie actief. Aanvankelijk  bemanden Dave Lioni en hij gedurende vele jaren gezamenlijk het wedstrijdsecretariaat, later werd hij zelf wedstrijdsecretaris.  Als zodanig maakte hij deel uit van het NAV Organisatiecomité. In 1974 werd hij secretaris van het NAV-bestuur, als opvolger van Ed Swart. Gerard was voor de NAV ook afgevaardigde in de KNAC-Sportcommissie. Verder was hij toen penningmeester in het OCA-bestuur. Ook heeft hij in dezelfde periode enige tijd meegewerkt op het wedstrijdsecretariaat van de Rallycross in Valkenswaard.  In het dagelijks leven was Gerard werkzaam als jurist op het Ministerie van Sociale Zaken.  Eind jaren zeventig heeft hij een punt gezet achter zijn verschillende autosportfuncties. Opvolger in het NAV-bestuur en als wedstrijdsecretaris werd toen Wim Vreeken.

Han (J.W.) Akersloot,
penningmeester
(hakersloot@autorensportvrienden.nl)
Han Akersloot (04-06-1945) kwam als jongetje al op het Circuit van Zandvoort en reed zijn eerste race in de Austin Mini van zijn broer Tijn in 1963, een jaar later in een Ford Cortina GT, en in 1966 werd het “full-out”racen vanuit Cambridge met John Aley Racing Ltd. met Mini Coopers op de Engelse en Europese circuits. In de jaren '68 werd dat het bekende Frami Racing met Frans Lubin in de Ford Mustang, Ford Escort T/C en Cortina Lotus, vervolgens raakte hij verbonden aan de bekende Anti-slip school van Rob Slotemaker en kwam onder contract van de Ford fabriek voor de Escort T/C. In 1970 wist hij voor het D.N.R.T. in de Alfa Romeo Gta van de AR importeur het eerste en enige Algemeen Kampioenschap te behalen. De jaren daarna volgden de kampioenschappen met de bekende SONY gesponsorde Escort BDA's en de fraaie Ford Capri's van het Nederlandsche Middenstand Bank Racing Team.
Vanaf 1975 is Han werkzaam bij Renault NL. als manager Public Relations/Pers en daarbij zet hij ook de organisatie op van de Coupe Renault 5 wedstrijden, met als hoogtepunt de Renault 5 turbos'en Alpine's. In 1987 trad hij in dienst van de A.R.M. Groep als directeur van het mooie merk Lancia. In 1993 kwamen alle Italiaanse merken onder de vlag van Fiat Auto en werd Han verantwoordelijk voor het merk Alfa. Na zijn pensionering in 2008 is hij als consultant actief voor diverse auto-gerichte ondernemingen. Han heeft diverse bestuursfuncties in de golfsport en andere sportieve-exclusieve genootschappen in de regio Kennemerland, plus gelukkig nog wat tijd om een klassieke rally te rijden met een AR 1750 GTV, Lancia Beta Coupé of Porsche 911. 


Machiel Kalf

Bestuurslid
(mkalf@autorensportvrienden.nl)
Voor Machiel Kalf (31 juli 1950) geldt: techniek is de rode draad door mijn leven. Raakte verslingerd aan de 50cc racerij. Jamathi was het dream team. Door een toeval kwam ik op het spoor van het automerk Morgan. Het ambachtelijke, met de hand gebouwde sportwagentje uit Malvern (UK) sprak mij enorm aan. Bezat er in de loop der jaren verschillende en won talloze Morgan concoursen met diverse zelf gerestaureerde Morgans. Vooral in The UK.  In 1979 werd ik door Wim Oude Weernink gevraagd om in het HARC bestuur toe te treden. Sindsdien altijd bij de HARC betrokken gebleven. Regelde alle Morgan races in Nederland.  Zowel 3 als 4 wielers. Raakte betrokken bij Concours Het Loo. Werd jaren voorzitter van de jury. Ondertussen verdiepte ik mij al jaren in de historische autosport, vooral eind jaren 50 en de jaren 60 werden uitgediept. Mijn archief is inmiddels uniek. De HARC en de historische autosport bleven belangrijk. Was betrokken bij de eerste HGP en hoop er nog vele mee te maken.  Mijn beroep: docent horloge techniek. Stond 31 jaar voor de klas in het MBO onderwijs. Publiceerde ontelbare artikelen over horloges in talloze bladen. Schreef samen met een collega de schriftelijke cursus uurwerktechniek “de Tijdmeester”.